כל מה שאתם צריכים לדעת על צבעי וטיפוח הפרווה

אקיטה אינו
פרוות הכלב

טיפוח הפרווה


טיפוח הפרווה חיוני לשמירה על פרווה ועור בריאים. כאשר השיער המת נותר על הגוף, הוא עלול להגיע דרך הפרווה התחתונה אל העור. מצב זה חוסם את זרימת האוויר לעור ועלול לגרום ליובש, גירוד וקשקשים.

לפיכך, במהלך השנה כולה, ובפרט בעונת הנשירה חשוב להבריש את הכלב היטב. אמנם אין נטייה לקשרים כי הפרווה אינה כה ארוכה, אבל המטרה היא לשחרר את הפרווה משיער מת ולשמור עליה רכה וגמישה.

פרווה יבשה היא בעייה העלולה להופיע אך ניתנת לתיקון. היא עלולה להיגרם בגלל אלרגיה ובעיות בריאות אחרות, אך לעתים קרובות היא גם נובעת משיטות טיפוח לא נכונות.

אחד הגורמים שעלול לגרום לעור יבש הוא שמפו, הן מבחינת סוג השמפו שבו משתמשים והן מבחינת שטיפת הסבון מתוך הפרווה לאחר רחצה.

כלבים מהגזע עלולים לסבול מרגישות לכימיקלים ולכן מומלץ להשתמש בשמפו היפו-אלרגני ולאחר מכן במרכך מתאים. הוא צריך להיות חזק מספיק כדי לשטוף את הלכלוך מהכלב אך עדין כדי לא לגרום לגירויים.

צריך להשתמש בכמות שמפו מספקת, שתיצור קצף טוב, אך לאחר מכן לדאוג לשטוף היטב את האקיטה כדי להסיר את כל הקצף. לא די בשני דליי מים, ובהחלט כדאי להשתמש בצינור או במקלחת ידנית שמאפשרת למים להגיע עד לעור. בכל מקרה חשוב לשטוף את האקיטה במשך 2 דקות נוספות לפחות גם כשנדמה לך שהוא כבר שטוף. כל חומר שייוותר על העור יהפוך לשכבה שתגרום לעור יבש ומגרד.

ישנם גורמים רבים לטלאים יבשים בעור. החל בחוסר איזון הורמונלי וכלה בתולעים ועוד למעלה מ-20 גורמים רפואיים אחרים. לפיכך, במקרה של נשירה בולטת, חשוב לקחת את הכלב לווטרינר. מקרים רבים נובעים מעור יבש פשוט שבעקבותיו הכלב מתחיל ללעוס את העור ומחמיר את הבעייה, הגזע גם נוטה לבעיות תורשתיות במערכת החיסון ולכן חשוב לבדוק את המצב כדי לקבוע את הגורם.

אם מדובר בבעייה של יובש, תוספת אומגה 3 למזון יכולה לשפר מאוד את המצב. היא גם תעזור לפרווה להפוך רכה וגמישה (בתוך 3-4 שבועות).

אקיטה אינו - מגוון צבעים

האקיטה נולד במגוון צבעים, אם כי הצבע המזוהה ביותר עם הגזע הוא מעין כתום-בהיר. הצבעים כוללים חום-אדום, שומשום (שיער אדום עם קצוות שחורים), מנומר ולבן. כל הצבעים הנ"ל למעט לבן חייבים ב"אורג'ירו". (אורג'ירו – פרווה לבנבנה על צדי הזרבובית, לחיים, החלק התחתון של הלסת, צוואר, חזה, גוף וזנב, ובחלק הפנימי של הרגליים.)

לאקיטה ישנה פרווה כפולה, בדומה לגזעים רבים אחרים. מדובר בפרווה תחתונה צמרירית שמיועדת לבודד את הכלב מפני תנאי האקלים (גם חום וגם קור), ופרווה עליונה נוקשה יותר ששומרת על עורו מפציעה וגם מגשם.

כלבים בעלי פרווה כפולה משירים את השיער, בעיקר הפרווה התחתונה, פעמיים בשנה במשך כשבועיים. כאשר הכלב חי באזור שיש בו הבדלים קיצוניים בין העונות, הנשירה נוטה להיות קשה יותר לעומת מקומות שבהם אין הבדל רב מעונה לעונה.

יש לציין, שלגורים יכולה להיות פרווה ארוכה יותר, שמתחלפת לאחר מכן בפרווה בוגרת באורך הדרוש. תקן הגזע אינו מציין אורך רצוי, אבל מדובר על אורך של 2.5 עד 5 ס"מ פחות או יותר.

אסור לגלח אקיטה אינו

 לעולם אין לגלח אקיטה. יש אנשים שחושבים – בשוגג – שהדבר יעזור לכלב להצטנן בימים חמים, אבל זה ממש לא נכון. הכלב מצנן את עצמו באמצעות הלחתה והזעה מכפות הרגליים. גילוח לא יעזור ועלול רק לחשוף את הכלב לפגעי מזג האוויר כיוון שהפרווה מבודדת ומגנה הן מקור והן מחום.

גילוח בניסיון להתמודד עם נשירה הוא פשוט טעות. בגילוח מסירים את שכבת הפרווה העליונה, אבל בעצם השכבה התחתונה היא שנושרת. לפיכך, זה פשוט הורס את הפרווה. בנוסף לכך, העור יהיה חשוף מדי ועלול לסבול מכוויות שמש.

 

הידעת ?

בעבר הרחוק, כלב אקיטה אינו וכלב אקיטה אמריקאי היו בעצם גזע אחד שפשוט נקרא אקיטה. במהלך השנים הגזע התפצל.

הפילוסופיה שלנו


גידול כלבי אקיטה אינו בריאים ויפים

אקיטה אינו גזעי


יפים, בריאים, בעלי אופי יציב

גורי אקיטה אינו גזעיים


בבית הגידול שלנו, אנו מגדלים כלבי אקיטה אינו באווירה משפחתית

מחפשים כלב אקיטה אינו?

אל תהססו, הרימו אלינו טלפון עוד היום ונשמח לעזור, לענות ולשתף אתכם בידע הנרחב שלנו בגזע אקיטה אינו. 

גורי אקיטה למכירה

רוצה לשמוע פרטים נוספים ?

נשמח לתת לכם יחס אישי